Katy Perry - Birthday(英中歌詞)


我超喜歡Katy Perry的歌詞!!

每一首都很有含義,但是又很上口,不會讓人膩,超神奇的!

話說我對她的印象就是我終於跟人介紹我的英文名字的拼法時,可以直接報她的名字哈哈

不然以前大家都不太會發Ka"ty"的音,就會打成Kathy或者Katie(攤手)

嘛,這不太是重點,反正就來聽歌吧哈哈~

這首歌很輕快,超甜蜜的(笑)

獻給Mr. John,工作加油嘿~~XD!

x修正歌詞




Katy Perry - Birthday

翻譯 /  小郁


I heard you're feeling nothing's going right
我得知你最近諸事不順
Why don't you let me stop by
那就由我來幫你個忙吧
The clock is ticking, running out of time
時間非常寶貴
So we should party, all night
所以我們在更應該要狂歡一整夜
So cover your eyes, I have a surprise
所以閉上你的雙眼,我有份驚喜
I hope you got a healthy appetite
希望你吃得愉快


If you wanna dance, if you want it all
如果你想要舞動,只要你想要放鬆
You know that I'm the girl that you should call
你知道我是你的專屬開心果


Boy when you're with me
當你與我在一起時
I'll give you a taste
我會讓你嘗到
Make it like your birthday everyday
讓你的每一天都如生日般快樂
I know you like it sweet
我知道你喜歡多些甜蜜
So you can have your cake
所以你可以吃屬於你的蛋糕
Give you something good to celebrate
慶祝屬於你的快樂


So make a wish
快許個願
I'll make it like your birthday everyday
我會讓你的每一天都如過生日般快樂
I'll be your gift
而你的禮物就是我
Give you something good to celebrate
慶祝屬於你的快樂


Pop your confetti
拉開五彩紙屑
Pop your perigean
拉開香檳瓶
So hot and heavy Till dawn
瘋狂地開心 直到破曉
I got you spinning Like a disco ball
讓你像disco球般旋轉著
I'll have them playing
我讓他們演奏著
Your song
屬於你的那首歌


We're living the life
我們正用力在生活
We're doing it right
我們在享受人生
You're never gonna be unsatisfied
不滿意是不可能的


If you wanna dance
如果你想跳舞
If you want it all
如果你想要放鬆
You know I'm the girl that you should call
你知道我是你的專屬開心果



Boy when you're with me
當你與我在一起時
I'll give you a taste
我會讓你嘗到
Make it like your birthday everyday
讓你的每一天都如生日般快樂
I know you like it sweet
我知道你喜歡多些甜蜜
So you can have your cake
所以你可以吃屬於你的蛋糕
Give you something good to celebrate
慶祝屬於你的快樂


So make a wish
快許個願
I'll make it like your birthday everyday
我會讓你的每一天都如過生日般快樂
I'll be your gift
而你的禮物就是我
Give you something good to celebrate
慶祝屬於你的快樂


Happy birthday
生日快樂


So let me get you in your birthday suit
所以讓我幫你穿上你的生日套裝
It's time to bring out the big balloons
該是我拿出滿天的氣球了
So let me get you in your birthday suit
所以讓我幫你穿上你的生日套裝
It's time to bring out the big, big, big, big, big, big balloons
該是我拿出那些巨大的大氣球們了


Boy when you're with me
當你與我在一起時
I'll give you a taste
我會讓你嘗到
Make it like your birthday everyday
讓你的每一天都如生日般快樂
I know you like it sweet
我知道你喜歡多些甜蜜
So you can have your cake
所以你可以吃屬於你的蛋糕
Give you something good to celebrate
慶祝屬於你的快樂


Boy when you're with me
當你與我在一起時
I'll give you a taste
我會讓你嘗到
Make it like your birthday everyday
讓你的每一天都如生日般快樂
I know you like it sweet
我知道你喜歡多些甜蜜
So you can have your cake
所以你可以吃屬於你的蛋糕
Give you something good to celebrate
慶祝屬於你的快樂


So make a wish
快許個願
I'll make it like your birthday everyday
我會讓你的每一天都如過生日般快樂
I'll be your gift
而你的禮物就是我
Give you something good to celebrate
慶祝屬於你的快樂


Happy birthday
生日快樂



Songwriters
PERRY, KATY / GOTTWALD, LUKASZ / MARTIN, MAX / MCKEE, BONNIE LEIGH / WALTER, HENRY RUSSELL

Published by
Lyrics © Warner/Chappell Music, Inc.





/


我懶得介紹Katy了,網路上很多(你www

我只是想要翻一翻這一首歌~

最近進入期中考的準備期,唉,天啊,又要忙~~~

/


Download 'PRISM' on iTunes http://smarturl.it/PRISM
Download 'PRISM' on Amazon: http://smarturl.it/kp_prism_amzon








Lyric video for Katy Perry's "Birthday" from 'PRISM' produced by Mandy Sellick and directed by Aya Tanimura.

留言

  1. MV剛開始20秒還有種既視感,隨即想起是 U2 - Ordinary Love (笑

    回覆刪除
    回覆
    1. 我去重聽也有相似的feeling哈哈哈XDDD
      好意外

      刪除
  2. 這首歌超~~~棒的
    好有意境

    回覆刪除
    回覆
    1. 真的!!非常好聽!
      看過新的MV了嗎?她簡直是玩開了有夠經典的哈哈哈哈XDD

      刪除
  3. 好聽!!!~下次來去K這首~哈哈!

    回覆刪除
    回覆
    1. 這是一定要的!!新的生日快樂歌,整個嗨到翻哈哈~

      刪除
  4. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

ONE OK ROCK - Clock Strikes(日中翻譯)